onsdag, december 30, 2009

Nytårstid 2009

Endnu et år er snart gået, et år som på mange måder er skelsættende. jeg tænker meget over mit nye liv, som begynder til foråret. Jeg går på pension. Hvad er det at gå på pension for en person som mig? Det er at fortsætte et aktivt liv i et nyt spor at dyrke mit netværk. Det er farvel til det faste job og dermed den fast indkomst, nå nej jeg har fast indkomst - de forskelige pensionsordninger som tilsamme vil skabe min økonomiske base.

Som en moderne pensionist...(mon jeg skal finde på et andet ord ????) vil jeg finde nye opgaver, nye jobs  som kan balancerer med en masse frihed, fritid, det er udfordringen for mig i 2010.

De næste år vil jeg finde ud af, hvor jeg skal bo, når jeg bliver ældre (gammel) jeg vil finde noget andet end mit parcelhus, noget mindre der ikke kræver så meget vedligeholdelse.



I dag har jeg to huse, men min plan med at sælge det i Farum og flytte til Orehoved bliver ikke til noget i 2010 som først tænkt. Boligboblen der bristede ændrede mine planer, så lige nu er jeg i et vadested og beslutter mig når tiden er til det. Når jeg får mere tid og ser hvad markedet udvikler sig til, kan jeg handle.




Her dagen før nytårsaften ved jeg at om fire måneder ser mit liv anderledes ud og det er dejligt. Jeg er stadig politisk aktiv og stiller nok op til næste Folketingsvalg, min lille dejlige Kashmir glæder jeg mig til at være mere sammen med.